8.08.2010

Şehriyeli Sebze Çorbası


Oğluma çok acilen bir çorba yapmaya karar vermiştim..Şu anda oğlum 21 aylık artık..Besleyicilik ilk dikkat ettiğim konuydu tabi, yine her zamanki gibi..Çarçabuk bu çorbayı hazırladım ..Oğlumun sevip sevmeyeceğinden emin olamadığım için çorbayı 1 porsiyon olarak hazırladım..Ama çok severek yedi maşallah..Sizler malzemeleri dilediğinizce arttırabilirsiniz..İşte tarifi..
Kullandıklarım:
1/4 kabak
1/2 havuç
1/2 çorba kaşığı tel şehriye
1/2 tatlı kaşığı z.yağı
1 kaşık un




kaya tuzu
2bardak su
Yapılışı:
Yağı tencereye koyup üzerine sırayla rendenin en ince tarafıyla rendelediğim havuç ve kabakları ekleyip soteledim..Daha sonra unu ekleyip kavurduktan sonra sıcak su ve tuzunu ekleyip malzemeler yumuşayana dek kaynattım..İnmeye yakın da şehriyeleri ilave ettim..Ve çorbamız hazır..
Not:Sizler malzemeleri arttırıp farklı sebzeler de ekleyebilirsiniz..Bu çorbaya ıspanak, soğan, pırasanın da yakışacağını düşünüyorum..Hatta Tel şehriye yerine kuskusluk yıldız şehriyelerden de kullanıp çocuklarınızın seveceği farklılıklar yaratabilirsiniz..

0 yorum on "Şehriyeli Sebze Çorbası"

Yorum Gönder

İzleyicilerim